PUDING CITRAWARNA...

salam!!!lama sangat x msk belog ni.ape la nk jd ni,semua line mslh...huuhu
tau2 je ade lg resepi nk kongsi2 kan..ni dah bagi resepi,rajin2 lahye cuba 
sendiri!!!

bahan2
18gm agar2 kering(rendam mcm mihin bg lembut)
air
1 1/2 sudu besar tepung kastard(bancuh dulu dgn sket air)
1 senduk susu pekat(senduk lauk)
125ml santan pekat
gula(ikt suka)nak mnis bubuh bnyak..
1 biji telur
serbuk coklat@milo 1 senduk
pewarna kesukaan

cara2
1-bila agar2 dah lembut,toskan&sukat guna cawan,(X KISAH APE2 JE SAIZ)kalu agar penuh 1 cawan,
maknye air ntuk didihkan agar2 ialah 4cawan..
2-masak agar bersama air&gula sampai larut spnuhnye..
3-msukkan tepung kastard yg dah dibancuh td&susu,di ikuti santan&telur,kacau rata
pastikan tepung x berketul2..
4-bahagikan adunan kpda 4 bhgian...
5-dah bahagikan,ketepikan 1 bahagian yg x diwarnakan(warna asli)..
6-3 bhagian lagi boleh la warnakan untuk milo@ coklat&warna2 kesukaan
7-3 bahagian yg dah campur dgn warna tadi,boleh la tuang  macam buat kek marble,pastikan warna di tuang satu persatu&PASTIKAN JGN KACAU!kalu x warna jd x cantik &berserabut...
8-biarkan sejuk&simpan dlm peti sejuk,dah sehuk bole la potong&hidang...
SELAMAT MENCUBA!!

2 comments:

Mama Atiyyah Umairah said...

wow..nmpk cam best..nnti nk try wat...hahahaaa

wie mohamad said...

mmg sedap pun hahahah,sila2 la try ye...